Intensiv helg som vanligt

Okej, då var jag hemma igen efter en väldigt intensiv helg. Och den har varit rolig - jag lever för helgerna!
I fredags innan skolan gick jag och åt lunch med alla tjejer i en annan klass i skolan på restaurang vilket var trevligt. Inte för att vi gick till någon bra eller speciellt trevlig restaurang, men själva grejen var iaf lite rolig :) Efter det hade vi vår lektion på stan; vi tog en fika och sen gick vi på en guidad fotoutställning. Inte speciellt stor men ändå ganska fina bilder.
På kvällen när jag nattat barnen åkte jag in till stan för att festa med Vanda. Vi började med att sätta oss på ett stort torg med hur mycket folk som helst och drack lite rosévin, och sen var det så himla mysigt där så det slutade med att vi satt kvar där hela kvällen! Vi 3 kom jag hem och stupade i sängen.
Kl 8 började jag jobba nästa morgon - fy det var jobbigt att stiga upp. Jag gjorde crêpes till frukost till mig och barnen och resten av förmiddagen spenderade vi med att göra presenter till deras mamma på morsdag (jag tror pojken gav 20 presenter till slut!), vi byggde kojjor och badade i poolen. Kl 1 kom deras mamma äntligen hem och jag körde i ilfart in till Aix för att träffa Vanda och Ricarda och åka till Cassis. Vi tog bilen dit och fick leta parkeringsplats i över en halvtimme, men när vi väl la oss på stranden var det värt det! Det var dock verkligen fullproppat med folk! Jag kan tänka mig hur det är senare i juli och augusti... Egentligen hade vi tänkt ta en båt och åka runt till calanquerna, men Ricardas familj har en stor segelbåt som vi kan få åka med på gratis en hel dag lite senare!
På kvällen körde vi in till Aix och hyrde en film och sen vidare hem till Ricarda där vi lagade en quiche, åt middag och såg på film och jag kom hem igen vid 1 på kvällen.
Och sen var dett upp idag igen. Jag hade tänkt sova till 9 (värsta sovmorgonen!) men vaknade av att barnen sprang omkring och förde väsen redan vid halv 8. Men jag drog mig kvar, pratade med familjen och kompisar lite på skype innan jag vid 10 gjorde iordning en lunchmacka att ta med och gav mig iväg in till stan för att träffa Ricarda och åka till St Tropez. Efter 2 timmars bilresa var vi där och det blev en rundtur på stan, kolla in alla lyxbåtar och äta glass. Det var en mysig och fin stad, men dyyyr. Tyvärr kunde vi inte lägga oss på stranden som vi hade planerat då det nästan var storm (dock 30 grader varmt!) så vi var inte kvar i St Tropez mer än 4 timmar innan vi åkte hem igen. Jag kom hem nu ikväll vid 8, lagade köttbullar och spaghetti till middag till mig och nu ska jag verkligen gå och sova! Imorgon bitti får jag inte vara i huset på hela förmiddagen, så jag tror jag ska sätta mig nånstans med utsikt över Picasso-slottet och läsa min bok och ta det lugnt - kan behövas!

Kommentarer
Postat av: mamma

Ser ju härligt ut !

2010-05-31 @ 07:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0