Första doppet i Medelhavet

Den här helgen har varit bra! Igår förmiddag jobbade jag med barnen som vanligt och sen vid lunchtid åkte jag, Vanda och Ricarda med skolan till Cannes än en gång. Jag hade nämligen köpt biljetter till den här lördagen när jag bestämde att jag skulle följa med dit förra helgen, så nu blev det två helger i rad, men Rivieran är ju aldrig fel!
Iaf så gjorde vi typ precis samma saker jag gjort helgen innan, dvs lite strand, lite fönstershopping, promenera på strandpromenaden, försöka spana in kändisar på röda mattan... Tyvärr såg vi inga vi kände igen alls igår...
Två gånger under dagen satte vi oss på ett café och drack rosévin i värmen. Speciellt mysigt var det på kvällen då vi satte oss på en liten gata i gamla stan som var fullproppad med mysiga restauranger och caféer.
Vid 9 åkte vi därifrån med bussen och vi var tillbaka i Aix strax efter 11. Och vad som mötte mig på parkeringen har jag ju redan berättat om...
Idag då tog jag min första sovmorgon sedan jag kom hit! Jag "sov" till 10 (jag vaknade tidigare men låg kvar och drog mig till 10) och sen fixade jag och gjorde mig i ordning för en dag på stranden och tog det allmänt lugnt. Vid halv 12 åkte jag in till stan och träffade Vanda, vi köpte lite picnic som vi skulle äta med några andra tjejer i hennes klass i skolan, men vi hade nog tagit fel på tiden för de kom aldrig. Men vi satte oss iaf där i parken och picnicade själva innan vi tog bilen (Vandas såklart, inte min!) och körde ner till kusten. Vi letade egentligen efter en strand på som heter Ste Croix, men efter ett tag orkade vi inte köra längre och vi slog oss ned på en annan strand istället, men den var inte så dum den heller. Vi åt lite glass och sen låg vi och glassade i solen hela eftermiddagen. Det var så skönt! Inte förrän vid 7 ikväll åkte vi hemåt och nu här hemma har jag ätit lite och tagit det lugnt. Nu ska jag strax hoppa in i duschen och tvätta bort allt salt från havet och sen ska jag sova. Jag har sovmorgon imorgon också eftersom jag är ledig (det är helgdag här!) Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på än, för de flesta andra jobbar, men jag tror att jag kanske tar min iPod och klättrar upp för berget, och sen är planen att ta med mig några svenskar och åka till IKEA och äta mat! Jag hoppas att mina planer uppfylls!
Obs! Idag har jag varit här halva tiden - 6,5 vecka. 45 dagar kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0