Det regnar i Aix

Idag är jag TRÖTT! Jag kom hem vid 4 inatt och var uppe vid 8 för att ta hand om barnen...
Det var kul igår, vi var först hemma hos en kompis och åt tårta och drack ett glas champagne (jag kunde också unna mig ett glas eftersom jag lämnat bilen inne i aix och åkte med en annan bil dit). Det var roligast där, men sen åkte vi in till en boite de nuit (nattklubb) och dansade lite. Man fick inte ha med sig någon väska alls, musik var extremt hög och dålig, men jag stannade en timme iaf för att inte vara för tråkig! Men det var ändå en rolig kväll =)
Idag har jag som sagt varit med barnen nu på morgonen, nu har jag smitit undan. Jag hade flera olika förslag på vad man kunde hitta på en dag som denna; typ åka till stranden (det regnar), till IKEA (det är helgdag och allt är stängt), eller klättra upp för berget här (det är mulet och regnar) så det blir inget av det... Däremot ska vi hem till samma kompis som igår nu snart för att äta resterna av tårtan från igår... Och sen ska jag kanske åka direkt hem till en annan kompis och sova där inatt (om jag nu inte ska sitta barnvakt). Jag tänkte se om videobutiken har öppet så man kan hyra en film till imorn kväll, för då lär jag vara död. Jag känner också att jag måste göra nån utflykt av något slag imorgon, för jag orkar inte göra ingenting. Nu längtar jag mest bara till nästa helg!
Jag hade ett prat med mamman i familjen här imorse. Hon talade om vad hon tyckte jag gör bra och mindre bra. Jag är tydligen alldeles för snäll och h on tycker jag inte har någon auktoritet alls mot barnen men att det annars var ganska så bra. Jag frågade också om min hemresa, och vi bestämde att det blir bra antingen den 5 eller 9 juli. Den 2 juli funkade inte för dem, det är barnens sista dag i skolan innan lovet och de tyckte det var lite för tidigt. Alltså tänker jag åka hem den 5e! Vi får väl vänta lite till innan jag köper biljetter dock...
Aja nu ska jag göra mig iordning för att åka, jag skriver senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0