Underbar helg!

Sådär då ska jag försöka beskriva vad jag har haft för mig denna helg, för den har verkligen varit hur bra som helst!
I fredags var det ju då midsommar som jag kände att jag var tvungen att fira. Innan skolan bakade jag en jordgubsstårta till eftermiddagen och sen åkte jag hem till Sylvia där hon, jag och Vanda åt lunch och spelade boule (eller pétanque som det heter på franska). Sen hade vi ju då lite skola innan jag hämtade barnen och började mitt lilla midsommarfirande i huset. Tillsammans med barnen plockade vi en massa blommor som jag sedan gjorde varsin midsommarkrans till barnen med, och sen förberedde vi tårtan som vi kalasade på tillsammans! Barnen var hur söta som helst och jag har tagit en massa fina bilder, men de lägger jag tyvärr inte upp på bloggen... De tyckte nog att jag var lite knäpp där med alla blommor, med tårtan, att ta bilder och dansa små grodorna, men kul hade vi i alla fall!
Sen kom familjen hem och tillsammans med dem åkte vi ner till byn där det var en stor by-fest. Min kompis Sylvia kom också dit, och tillsammans med familjen och henne åt vi middag där nere, lyssnade på en stor konsert och dansade och hade det jättemysigt verkligen! Haha jag har nog inte pratat med familjen så mycket innan som jag gjorde i fredags kväll! Så kan det gå! Vi stannade i alla fall kvar där till halv 2 ungefär :)
Igår morse jobbade, vilket innebar att äta frukost och leka med barnen fram till 12. Sen åkte jag in till Aix, köpte lite lunch och dricka inför kvällen, och mötte upp Cristina, Alex och Ricarda för att åka till havet (de var dock en timme sena så jag fick sitta och vänta på parkeringen där det inte fanns nån skugga någonstans, i 40 graders värme i en timme och vänta!) Vi åkte då direkt till stranden Le Lecques som var hur fin som helst; sand, turkost klart vatten och en massa människor. Här var det verkligen Rivieran och det kändes underbart att ligga där och sola och bada med en massa kompisar resten av eftermiddagen!
När det började närma sig kvällen åkte vi hem till Vandas kille Robins landställe som låg en bit bort. Det var som ett stort campingområde typ och vi gick då till områdets pool och fortsatte att sola och bada fram till 8 på kvällen då vi gjorde oss lite i ordning inför kvällen. Fler kompisar kom dit (vi var totalt 10 personer, 5 aupairer och 5 fransmän) och vi grillade och åt, vi spelade spel, lyssnade på musik, dansade och hade det jättekul fram till halv 5-5 på morgonen.
Idag sov vi lite länge, åt frukost och städade stugan innan vi åkte ner till samma strand igen där vi har legat hela eftermiddagen och bara haft det hur bra som helst! Den här helgen har det verkligen varit en riktig semesterhelg med mycket sol, bad och festligheter och jag har haft det jätteroligt! Det blev en bra sista helg i Aix en Provence (för nästa helg som egentligen är den sista åker jag ju till Barcelona!).
Det är konstigt det där att jag nu när jag ska åka hem om en vecka verkligen känner att jag har kommit in i allting och tycker att det är riktigt roligt, men det ska ändå bli skönt att komma hem.
Den här veckan som kommer planerar jag att ligga en hel del vid poolen, gå sista veckan i skolan, umgås med mina vänner så mycket det går, shoppa och gå ut och äta. Det är ändå ganska många som åker hem nu i början på veckan så det blir en del hej dån också... Och snart är det jag som säger hej då till Aix en Provence och Frankrike...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0