Spectacle

Idag har ändå varit en helt okej dag. Jag började med att städa huset (tvättade tom fönstrena idag!) och tänkte sedan att jag skulle fortsätta med min bil då jag knappt kunde se ut genom rutorna längre (och då jag vägrar åka till en bensinmack och betala för att tvätta den!). Det blev iaf lite bättre tillslut även om hela jag också fått mig en dusch av allt tvättvatten på kuppen!
Sen fortsatte jag iaf in till stan där jag träffade en mexikansk tjej som jag ska åka till Barcelona med om 3 veckor. Vi försökte få tag på biljetter till Black Eyed Peas konsert där i Barcelona men lyckades inte så bra, så vi får göra det den komplicerade vägen på internet... Efter det fortsatte vi med lite picnic i parken bredvid skolan tills det började regna då vi förflyttade oss in i skolan på jakt efter bussbiljetter och konsertbiljetter. Lektionen var sen precis som vanligt - men det känns iaf som att man kan liiite mer franska nu än när jag kom, det flyter liksom på mycket lättare nu.
Jag körde sen hem, hämtade barnen och gjorde dem iordning för deras "spectacle" eller avslutningsuppvisning i skolan som jag sedan följde med föräldrarna och tittade på. De var jättesöta barnen, sen var det ju mindre mysigt att sitta ute i en massa regn utan paraplyer eller regnkläder menmen...
Nu sitter jag här hemma och är barnvakt. Inte en så spännande fredagkväll med andra ord. Men jag passar iaf på att dricka ett glas rosé och äta Ben&Jerrys och ska strax sätta på en film.
Det är fortfarande inte riktigt bestämt vad som händer i helgen, beror nog lite på vädret också... Eventuellt blir det Martigues imorn och kanske lite strand om det blir sol. Och så kanske vi går ut imorn kväll. Jag tänker iaf inte sitta kvar här hemma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0