Skavsår

Det var bara att stiga upp i vanlig tid imorse och göra frukost och köra barnen till skolan, trots trötthet från min sida... När jag kom hem igen tog jag en lång dusch och gjorde frukost till mig innan jag satte igång med att stryka alla lakan jag tvättat (min absoluta favoritsyssla!)
Jag slängde snabbt ihop en sallad med tomat, avokado och laxen som blivit över från igår (som jag såklart var tvungen att utnyttja!) och begav mig sedan in mot stan. Jag har börjat med en ny vana, nämligen att parkera på en gratisparkering där jag garanterat får en plats varje dag. Problemet är att denna parkering ligger cirka 25 minuters promenad från skolan (som ändå ligger i utkanten av centrum). Och idag skulle jag ha lite picnic med några tjejer i en park som ligger på helt andra sidan centrum vilket blev ungefär 45 minuters promenad. Sen skulle vi tillbaka till skolan och efter skolan följde jag Vanda in till centrum igen för att diskutera hennes möjligheter med att stanna/åka innan jag gick resten av varvet tillbaka mot skolan för att sedan fortsätta till bilen. Allt detta promenerande gjorde jag i mina flipflops som är väldigt bekväma, men när jag väl satt i bilen igen efter dagens äventyr hade jag så ont i fötterna så jag vet inte vad. Nu har jag skavsår på tårna och på trampdynan och det är inte så jätteskönt! Menmen...
Vanda har eventuellt en ny familj på g så hon kanske stannar ändå - jag hoppas verkligen det!
Imorgon kommer min lilla lillasyster hit och det ska bli så himla kul! Däremot måste jag jobba en massa när hon är här vilket jag ju är jätteglad över! Ibland vet jag inte vart man ska ta vägen... Hem, om 5 veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0