Sååå glad!

Kajsa är här och jag är superglad över det!!! Igår kväll mötte jag henne inne på busstationen i Aix, dumpade hennes väska i min bil och sen gick vi ut och åt middag. Vi satte oss på ett mysigt litet torg och åt carbornara och pratade en massa! Så mysigt! Sen promenerade vi en kortis genom stan innan vi åkte hem där vi smög upp på mitt rum och sov (inte så bra dock...)
Idag hade vi tänkt gå upp vid halv 9 men det var så fruktansvärt varmt på rummet så vi vaknade mycket tidigare. När vi gjort oss iordning gick vi ner i trädgården och åt frukost, hälsade lite på familjen och barnen (som var lite blyga för Kajsa) innan vi tog bilen och åkte in till Aix. Där gick vi först runt och kollade en massa på marknaden, köpte med oss jordgubbar, persikor, körsbär och varsin éclair och satte oss i en park och picnicade lite vid lunch. Sen gick vi på stan! Vi har nog täckt de flesta gatorna och de butiker som är värda att gå in i och har shoppat lite granna. Och så har vi ju samtidigt kollat på Aix. Det var (och är fortfarande) extremt varmt på stan och vi svalkade oss med lite glass på eftermiddagen.
Innan vi åkte tillbaka till huset nu vid halv 6 bokade vi bord på en restaurang för ikväll - vi ska gå ut och äta asiatiskt. Efter det blir det till att gå till någon bar och senare någon nattklubb, eventuellt med Kajsas kompisar som också är här nere nu.
Imorgon bär det av till Cassis där vi ska ligga och steka på stranden hela dagen! Och bada och ha det bra. Kanske blir det bara chilla med rosévin i trädgården på kvällen, eller kanske bio eller ta ett glas vin inne i stan, vi vet inte.
Och på måndag vet vi inte heller än, förutom att Kajsa ska åka hem... :( Jag funderar på att kidnappa henne och behålla henne här den sista månaden för det är så himla skönt och roligt att ha någon hemifrån här! Jag skriver senare igen :)

Kommentarer
Postat av: Nicolasalida

I like the site. Shame about the problems with the guestbook.

2011-02-01 @ 07:42:44
URL: http://nicolasalida.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0