Mitten av juni

Helg = intensivt schema! Så även den här helgen! Jag jobbade fram till lunch igår med barnen. Sen bar det av in till Aix där jag träffade Vanda, Ricarda & Sylvia för att sen fortsätta i bilen till en stad som heter Martigues. Det var en ganska fin stad vid vattnet, men ändå precis som alla andra städer här nere. Vi åt iaf en glass där, promenerade längs vattnet och tja kollade in stan lite. Sen vid 6 åkte vi vidare till Marseille där vi satte oss i hamnen och åt en god vietnamesisk middag. När vi sen körde hem till Aix på kvällen skjutsade jag hem Vanda till hennes nya hus (typ ett stort slott!) där vi bytte om och sen körde vi tillbaka in till Aix, träffade de andra tjejerna och några till och satte oss på en bar på Cours Mirabeau. När klockan blev ett bestämde vi oss för att köra hem till Sylvias kille och hänga där lite, men detta blev såklart ett jätteprojekt. Först körde vi halvvägs hem till mig i 2 bilar för att lämna Sylvias bil hemma hos henne, sen körde vi tillbaka in till Aix där vi hämtade min bil och sen ut till andra sidan Aix. Vi var iaf där hemma hos honom och snackade, lyssnade på musik, drack cola och åt m&m fram till ungefär halv 4 innan jag och Vanda körde hela långa vägen hem till mig där vi äntligen fick sova vid halv 5. Men det var ändå en väldigt bra och rolig dag igår.
Idag sov vi till 10 (usch det är så jobbigt att gå upp på mornarna!) och gjorde oss iordning och åt frukost innan vi vid strax efter 12 åkte in till Aix utan att riktigt veta vad vi skulle göra. Det slutade iaf med att vi tog bussen till Marseille där vi tog en båttur i 2 timmar. Det var en varm och solig båttur och det var härligt att komma ut på vattnet (även om vi aldrig kom till calanquerna som jag egentligen hade velat se menmen...). Sen nu ikväll var jag tvungen att hämta barnen hos deras mormor, laga mat till dem och natta dem. Nu sitter jag på mitt rum och håller nästan på att somna även om klockan bara är halv 10 - så ikväll ska jag släcka lampan prick 10! Bilder lägger jag upp imorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0