Kajsa har åkt ifrån Aix :(

I lördags kväll gick vi alltså ut och åt vid halv 9. Vi hade sett fram emot en god asiatisk middag men fick in en tallrik med hårda stekta nudlar med lite torr kyckling, och portionen var dessutom minimalisk. Men den var i alla fall helt okej. Vi gick sedan vidare till Place Richelme där vi tog en varsin drink bland allt folk. Vi satt där ett bra tag och sippade på denna drink innan vi tog en promenad genom stan och tillslut satte oss på ytterligare ett ställe och tog lite att dricka innan vi började dra oss bort mot en klubb. När vi kom fram till klubben gick vi in men där var inte en människa så vi gick därifrån igen. Fransmännen går nämligen oftast ut på fredagen, inte lördagen, och dessutom går de ut väldigt sent - kanske fram mot 2. Efter en kväll med många promenader runt stan hamnade vi tillsist på en klubb på bargatan vid halv 2-2 efter att ha hittat en annan tjej i min skola som visade oss dit. Det blev tillslut en rolig kväll med en del dans innan vi åkte hemåt igen sent på natten.
I söndags gick vi upp ganska tidigt för att ta bussen och åka till Cassis - stranden jag också var på förra veckan. Jag tycker inte om att köra för långt med min bil så det fick bli bussen. Vi kom fram och la oss direkt på stranden och solade och det blev även flera och långa dopp i havet! Sen efter 2 timmar när vi låg där och solade kände vi plötsligt några regndroppar på ryggen och efter 2 sekunder kom världens ösregn. Vi och resten av allt folk på stranden var borta på några sekunder. Jag och Kajsa virade in oss i våra handdukar och försökte skydda oss lite från regnet, och vi tog även en crêpe och kollade lite i den lilla staden innan bussen gick hem igen vid 5.
I Aix tog vi ett impulsbeslut att gå och se på Sex and the City på bio (det blev lite småstressigt då den började nästan direkt efter vi kom fram och vi fick försöka dämpa hungern med en påse m&m under filmen). Det var ett bra beslut! Filmen var rolig och bra! När den var slut höll vi dock på att svimma av hunger och vi köpte med oss en pizza som vi senare åt hemma på rummet med ett glas rosé (jag hade ju köpt en flaska så vi var iaf tvungna att öppna den!). vid halv 12 somnade vi helt slut!
Idag på morgonen följde Kajsa med mig då jag skjutsade barnen till skolan och sen körde vi hem och åt lite frukost i trädgården, duschade, apckade Kajsas väska och tog det lite smålugnt innan vi åkte in till stan vid 11. Där tog vi ett sista varv, kollade lite granna i några butiker vi inte varit inne i och sen åt vi varsin baugette till lunch på Les Deux Garcons. Vid 2 gick hennes buss och det kändes väldigt väldigt tråkigt att hon åkte! Jag har haft en underbar helg och jag saknar redan sällskapet!
När jag kom hem skulle jag ha städat allting och tvättat och så, men pojken blev sjuk i skolan och ligger nu och sover på sitt rum. Mamman är också hemma. Därför tänker jag ta det lite lugnt resten av dagen, så får jag sköta jobbet imorgon...
Idag är det exakt en månad tills jag åker hem, 7 juli, och jag längtar. Jag har det jättebra på helgerna, och veckorna är också helt okej, men jag känner mig färdig med Aix nu. Men 4 veckor till som sagt...

Kommentarer
Postat av: kajsa

superbra helg syrran! <3

2010-06-08 @ 22:06:49
URL: http://forthethrill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0