Jag har hört rykten om att det är kraftiga översvämningar här...

Ja på svenska nyhetssidor och lite så har jag sett att de skrivit om översvämningar här nere i södra Frankrike, men det är inget vi har drabbats av här i Aix i alla fall. Men det har regnat, och det har regnat mycket den här veckan. I tisdag öste regnet ner precis hela dagen och på nätterna har det inte bara regnat utan vi har också haft riktiga åskoväder. Men idag skiner i alla fall solen, även om det inte är så varmt. Och i helgen ska det inte heller vara speciellt varmt, 16 grader på söndag! Usch!
Hela den här veckan har varit väldigt lugn och jag har inte gjort så mycket speciellt. Igår strök jag alla barnens och mina lakan som jag hade tvättat och det kan nog vara det värsta som finns att göra! Och skaffa aldrig dubbeltäcken för de lakanen är tusen gånger värre att stryka än vanliga lakan!
Men så var vi några stycken som åt lite picnic i parc Rambot också innan skolan. Vi är ju ett litet gäng på 4 tjejer nu som hänger; jag, Vanda, Sylvia & Ricarda, och det var vi som picnicade lite och även strosade runt lite efter skolan. Men det är inte lite strosande det blir, jag går säkert 5 mil om dagen genom den här staden känns det som, och när jag äntligen kommer till min bil på eftermiddagarna och ska köra hemmåt Vauvenargues är jag helt slut av ont i fötterna, vätskebrist och värmeslag :P
Jag såg lite på fotbollen mellan Frankrike och Mexico igår samtidigt som jag åt lite popcorn då jag även efter middagen var dödshungrig. Middagen till barnen bestod nämligen inte av mer än potatis och lite haricots verts rätt upp och ner, något jag absolut inte tänkte äta bara sådär. Så min middag blev ett kex med ost då det var det enda, absolut det enda som gick att leta fram i köket. Jag har sagt att det finns dåligt med mat här förr, men nu har det nått gränsen. Jag brukar ändå kunna lyckas skrapa ihop någonting ätbart, men nu är det verkligen slut. Nu till lunch vet jag inte vad jag ska göra, det finns ungefär en tomat och lite lite spaghetti kvar, men hur gott är det att äta spaghetti utan nånting till - tom ketchupen är slut! Snart tar jag och åker och storhandlar och skickr fakturan hit till huset!
Iaf så ska jag träffa tjejerna nu innan skolan idag också, sen hämta barnen som vanligt och sen senare ikväll gå ut med tjejerna. Imorgon vet jag inte riktigt hur det blir. Tror jag är ledig på morgonen, men måste passa barnen några timmar på eftermiddagen för att sen vara ledig några timmar innan jag måste sitta barnvakt. Jag stannar alltså i Aix med andra ord. Och på söndag har jag ju ingen lust att åka till stranden om det bara ska vara 16 grader, så då kanske det blir Arles då (eftersom det är den enda staden man kan åka med buss för 1 euro på söndagar!) Vi får se.
Jag har för övrigt bestämt att jag ska åka till Vässarö en vecka när jag kommer hem :P Jag landar i Sverige på onsdagen och sen åker jag ut dit på lördagen. Kunde inte stå emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0