Fête de la musique

Igår visade sig bli en väldigt bra dag trots allt. På morgonen gjorde allt det jag måste göra och sen lade jag mig vid poolen då solen och värmen äntligen kommit tillbaka. Sen slutade det med att jag låg kvar där hela dagen och varvade sol och bad med läsning, lyssna på musik och att ringa hem till kompisar och till syrran (jag använde den fasta telefonen för en gångs skulle som jag tror är gratis att ringa utomlands med...). Ännu en lugn dag med andra ord. Sen hämtade jag barnen och även dem ville ju dra nytta av att det var sol så de badade också i poolen när de kom hem. Och sen var det så mysigt för vi stannade kvar ute, jag låg på solstolen, flickan låg i mitt knä och pojken stod bredvid och kramades och vi pratade och tja hade det ganska så bra tillsammans. Sen badade jag dem och lagade mat till dem (en omelett med majs i för mamman hade fortfarande inte kommit hem med maten hon skulle köpa...). Så fort mamman kom hem åkte jag in till stan för igår var det nämligen Fête de la Musique, inte bara i Aix utan i hela Frankrike. Jag trodde det var något ganska litet evenemang med lite gatumusikanter här och var, men där hade jag fel! Jag har aldrig sett så mycket folk på gatorna i Aix! Precis överallt spelades musik; på stora scener på Cours Mirabeau, mindre spelningar med mindre band, DJ:s som spelade partymusik och tja alla musikstilar fanns representerade. De har inte midsommar här men de har den här festen, och den var inte dålig! Vi gick omkring på gatorna, stannade och lyssnade ett tag på nåt band innan man fortsatte till nästa och det blev en riktigt lyckad kväll som avslutades med en crêpe såklart. Inte förrän vid 2 var jag hemma och sen var det upp och jobba kl 7 imorse igen! Gissa om jag är trött? Den här dagen har dock inte varit något vidare speciell; åkte in en sväng på marknaden, sprang lite på stan, åt picnic med några kompisar, gick i skolan och har varit på musikuppvisning i barnens skola. Nu väntar jag på att de ska komma hem så att vi kan äta den lasagnen jag precis gjort! Och sen ska jag SOVA! Imorgon eftermiddag är jag ledig - gissa om jag ska ligga vid poolen ;)?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0