Côté Sud

Idag bara öser regnet ner, och då jag skickat med min enda jacka med Kajsa och jag inte äger ett paraply fick jag låna pappans regnjacka när jag skjutsade barnen till skolan imorse. Jag trodde jag hade valt de tre bästa månaderna i Frankrike, vädermässigt alltså, men vädret har då inte varit på topp måste jag säga. Men det är klart att det har varit fint och soligt en hel del också, igår t.ex.
Jag bestämde mig för att ta det ganska så lugnt igår efter en intensiv helg och strosade runt här hemma och städade och tvättade i min egen takt (tvätten var ju helt i onödan då jag måste tvätta om den nu när det regnar så mycket och den hänger på tork ute...) och sen framåt 12 lade jag mig i solen vid poolen och solade, badade, läste och lyssnade på musik ett tag. Efter att ha ätit lite åkte jag in till Aix för att gå på en inredningsmässa - Côte Sud, i en park inne i stan. Det var en fin mässa med en hel del fina saker och jag strosade väl runt där i nästan 2 timmar. Tyvärr är jag en fattig student med allt för få kilon över i resväskan hem så jag köpte inte mer än ett litet armband där...
maisondesartisanatsdumonde.com  bensimon.com     FC-KA
FC-KA                          Baobab
Baobab                       L'âne bleu                    L'âne bleu
L'âne bleu                             (Obs! om ni klickar på bilderna blir de större)
När jag kände mig klar på mässan åkte jag och hämtade barnen i skolan och åkte sen hem och de badade i poolen medan jag gjorde ett försök att tillaga en hel kyckling i ugnen. Jag tror ändå den blev ganska bra, men den blev inte klar i tid så vi får äta den idag. Senare på kvällen åkte jag in till stan och gick på bio och såg Prince of Persia på franska. Jag trodde inte det skulle vara några problem att gå på en bio som började 22.20 och sltade 2 timmar senare, men oj så fel jag hade. Under hela filmen koncentrerade jag mig på att hålla ögonen öppna och desto mindre på vad de sa på franska... Så när jag kom hem vid 1 somnade jag toute suite!
Nu tar jag det lite lugnt här hemma idag också innan jag ska åka till skolan som börjar kl 2. Och sen blir det nog en tidig hemmakväll ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0