Barcelona!

Jag kom för några timmar sen hem från en liten weekend-tripp till Barcelona, och det var jättekul! Jag gillar verkligen Barcelona!
Vi kom fram med bussen 5 i lördags morse och vi satte oss då på stationen och väntade tills klockan blev 7 då vi gick upp till Lorenas familjs lägenhet alldeles i närheten. Vi hade väl tänkt att vi kanske skulle försöka sova lite där några timmar innan vi gav oss ut på stan, men istället blev det en massa prat med hennes släktingar (observera att dessa samtal fördes på spanska och jag förstod inte ett ord!). Sen vid 10 kom vi iaf iväg och det blev då en tur in till centrum för att kolla på La Sagrada Familia och lite shopping. Mest strosa runt en del. Redan vid 3 ville Lorena tillbaka till lägenheten så vi gick dit och pratade ännu mer på spanska med hennes familj och sen vid 5 blev det barnkalas med ännu mer prat på spanska i nån park. Inte precis vad jag hade tänkt mig med min resa till Barcelona, så jag var ganska så besviken i lördags kväll. Sen vid halv 7 däremot gav vi två oss iväg mot Black Eyed Peas konsert! Det blev lite småstressigt så vi halvt sprang till biljettkontoret för att hämta ut våra biljetter, sen trängdes vi med en enormt massa människor framför scenen i typ 3 timmar innan BEP kom upp på scen. Det var nog det svettigaste jag har varit med om. Och det törstigaste! Men det var också galet roligt! Innan BEP spelade, spelade David Guetta väldigt bra musik och det blev en väldigt massa dansande och hoppande. Och det fortsatte såklart resten av kvällen. Tyvärr var inte BEP speciellt bra, de spelade inte så många bra låtar och dessutom pratade de i typ en halvtimme om fotbollen och matchen Spanien precis vunnit... Men det var kul ändå! Jag kan ju då också tillägga att jag har aldrig aldrig haft så ont i hela kroppen som igår när vi gick hem från konserten. I benen, i fötterna och i ryggen, det var hemskt! Och det tog ungefär 1,5 timme att ta sig hem efteråt. Och när vi kom till lägenheten och jag var dödstrött (då vi bara halvsovit i 3 timmar på bussen på vägen dit...) och bara ville sova, så blev det ännu mer prata spanska med släktingar med mig i mitten.
MEN, sen blev det söndag och det var en mycket bättre dag, även om vi dröjde oss kvar till 12 i lägenheten (och vi vaknade 8). Det blev massa tursitande med Gaudi, katedraler, La Rambla, shopping, stranden och jag vet inte vad. Äntligen fick jag se Barcelona! Och jag gillade de som sagt!
Sen igår vid 10 tog jag bussen hem själv igen och så var jag framme vid halv 6 imorse. Tyvärr lyckades jag inte sova nåt på bussen i natt, så nu är jag ännu mer död (totalt 8 timmars sömn på 3 nätter är inte tillräckligt...)
Och nu ska jag gå ner och städa, tvätta och stryka igen. Men sen blir det iaf sömn vid poolen hela eftermiddagen innan jag ska hämta barnen senare i eftermiddag. Ikväll ska jag på restaurang med mina tjejkompisar här. Imorgon blir det en sväng till banken för att avsluta mitt franska konto, för att fika med en klasskompis från franska skolan, och sen blir det packa för hela slanten (hur jag ska få plats med allt i väskan blir intressant!). Och sen imorn kväll bjuder familjen mig på hej då-middag... På onsdag, om 2 dagar, kommer jag hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0