Nya tag

Igår var ingen bra dag någonstans, allting gick fel. T.ex. så hittade jag ingen parkeringsplats inne i Aix innan skolan - jag fick snurra runt en timme, betala 100 kr (!!!) för parkeringen jag tillsist hittade, och jag hann pga detta inte till banken för att ordna med mitt bankkort och få ut min lön. Sen var vi iaf ett ganska stort gäng som åt lunch i parken (det var iaf varmt och skönt) så det var väl det som gick bra. I skolan hade vi en ny lärare, som inte alls var bra (tur att det är olika lärare nästan varje gång så vi inte behöver ha henne så ofta). Iaf så på vägen hem var jag redan lagom pigg och glad eftersom dagen redan var så underbar . och så lyckas jag ju såklart med det värsta, att krocka bilen. Såhär gick det till; den normala vägen är avstängd och jag har kört den alternativa vägen. När jag ska svänga ut på den stora vägen igen står jag och väntar på att köra bakom en annan bil. Hon börjar köra och jag kollar till vänster på en annan bil som kör och börjar långsamt rulla framåt för att följa efter, och då har hon framför stannat så jag kör in i hennes bil med en stor duns. Det blir en stor buckla på hennes bil och en på min.
Jag hade ju ingen aning om hur man gör när nåt sånt händer, så jag sa att jag fick ringa henne när jag pratat med min familj. Väl i bilen sen fick jag såklart värsta sammanbrottet. I vilket fall var jag tvungen att hämta barnen precis efter, så det var bara att bita ihop och leka resten av dagen.
Nu har jag berättat för familjen iaf och de ska prata med tjejen jag krockade med. Nu är det iaf dags för en ny dag - barnen ska skjutsas runt till alla möjliga sporter. Jag hoppas dagen blir bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0