Måndag morgon

Imorse gick det bra med barnen och nu är loven över och de har börjat skolan (som ligger mycket mycket närmare där jag bor). Efter att ha lämnat dem åkte jag hem och gjorde mig iordning, och sen tog jag bilen in till Aix. Där åkte jag till skolan och bokade en utflyktsresa till Georges du Verdon på söndag (skönt och roligt med heldagsutflykter!) och så gick jag till en läkare. För ungefär 2 månader sedan tappade jag rösten och sen dess har jag inte riktigt återhämtat mig, men nu fick jag antibiotika och nån ny nässpray så jag hoppas det blir bättre. För idag kännerjag mig dessutom febrig...
Sen träffade jag Silvia (en annan aupair från Colombia) och tog en snabbkaffe vid Hotel de Ville innan jag var tvungen att hämta bilen och köra hem. Nu ska jag proppa i mig mediciner, äta lunch och sen är det bara att börja storstäda, tvätta och stryka. Kanske hinner jag lägga mig i solen en stund och läsa sen innan jag måste hämta barnen halv 6, hoppas det för det är varmt! Sen har jag ju läxor att göra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0