Första middagen utomhus

Så var det måndag igen. Efter att ha lämnat barnen i skolan imorse åkte jag tillbaka till huset där jag började jobba för fullt. Med hög musik i iPoden gjorde jag allt; tvätta, stryka, damma, dammsuga, städa hela badrummet från topp till tå, städa undan leksaker, våttorka, ALLT! Det är spännande jobb det här att vara aupair alltså ;)
Vid halv 2 åkte jag däremot iväg till en annan tysk aupair-tjej (jag ahr det inte värst, hon får inte ens lämna huset på dagarna!). Där snacka vi lite skit, laga lunch och kollade runt i deras enorma trädgård.
När hennes barn skulle komma hem åkte jag till Vauvernagues där jag satte mig på en liten äng och gjorde läxan till imorn innan jag hämtade barnen vid halv 6. Tillsammans med dem spelade jag barn-monopol innan jag duschade dem och lagade mat till dem. Idag bestämde jag mig för att inte äta med barnen utan med föräldrarna och pappans bror och barnens kusin. Vi satt utomhus och åt kött, potatis, tomat&mozarella-sallad, baugette med ost, jordgubbar och glass. Sen förstod jag typ ingenting av vad som sas men skit samma.
Helgen i St Tropez har blivit inställd, så jag får försöka hitta på något annat. Imorn är det skola, och innan den ska jag träffa en annan aupair från Ungern.
Bonne nuit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0