Födelsedagsfest

Nu ska jag alldeles strax iväg på en födelsedagsfest. Först ska vi hem till henne och äta tårta och dricka champagne (dock inte jag eftersom jag har bilen... (men jag tror nog att nästa gång kan jag sova hos en kompis om jag vill, det är bara det att jag jobbar på lördag morgon varje helg så det är lite jobbigt...)) och sen ska vi ut på nån klubb. Det blir nog bra. Det blir iaf mitt valborgsfirande - har nästan helt glömt bort att det är valborg idag!
Kvällen har gått bra. När jag kom hem med barnen (idag var inte det det lättaste och det slutade med att vi tog en promenad från skolan till huset, lämnade bilen i byn som jag sen fick springa och hämta när jag lämnat barnen hemma..) så hade de lämnat en lapp till mig att jag skulle laga en quiche till middag. Intressant tänkte jag eftersom jag aldrig gjort detta innan och så har de ju inga bakgrejer hemma så som smör, mjöl etc... Men jag letade upp lite recept på internet som jag mixtrade ihop, och så hittade jag en färdig deg i kylen, och så svängde jag ihop en paj som blev världens succé! Barnen tog om mat 3 ggr och ville att jag skulle visa mamman hur jag gjorde haha.
Nä nu ska jag iväg. Jag har fortfarande inte så mycket planer för helgen vilket jag tycker är jobbigt. Om det inte kommer upp nåt tills på söndag tar jag bussen och åker själv till Avignon eller nåt, vi får se. Imorn blir det stranden om det blir fint väder, annars ska jag försöka ragga med nån svensk och åka till IKEA eller kanske klättra upp för St Victoire, jag har ingen aning...

Kommentarer
Postat av: mamma

Ta saken i egna händer och gör lite god mat till dem, du ska se att de kommer att gilla det !

Vi hörs idag

Kram

2010-05-01 @ 07:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0