Bra intensiv helg!

Var ska man börja? Jo men i fredags när barnen gått och lagt sig åkte jag in till Aix för att eventuellt gå på bio med Julia, men när jag kom in gick vi istället hem till hennes svenska kompisar och satt och hade lite "förfest" där. Jag drack en drink även om jag skulle köra hem sen, det får bli så. Vid 1 drog jag iaf hem, var inte direkt klädd för att gå ut och kände inte riktigt för det då (men på tisdag kväll är det en stor skandinavisk fest inne i stan som jag ska försöka gå på!). Lite obehagligt är det att promenera genom hela stan själv på kvällarna och att köra bil i mörkret är skitläskigt (även om jag hittat helljuset nu)!!!
Iaf så blev det lördag. Den morgonen ska vi inte prata om; möte med hon jag krockat med, tusen missförstånd med pappan och stress stress stress. Jag hann iaf precis med bussen till Cassis - en liten stad vid havet, dit jag åkte med samma gäng svenskar jag varit med på fredag kväll. I Cassis la vi oss på stranden och chilla i några timmar, tyvärr var det molnigt och inte jättevarmt, men det var en fin och mysig stad så dit kommerjag definitivt åka igen när det är varmare! (Det är också superbra för en bussbiljett dit kostar 1 euro och de tar drygt en timme att åka dit!)
Jag åkte hem igen vid 5 och när jag kom tillbaka till Aix träffade jag en tysk aupair-tjej och gick på en fransk film på bio med henne. Eftersom den var fransk behövdes den inte dubbas Kajsa, så jag får berätta hur det är med de dubbade filmerna senare ;)
På kvällen sen skulle jag hämta bilen som pappan parkerat någonstans åt mig på morgonen, och när jag hittade den var den inklämd mellan ett träd och en annan bil och jag kan verkligen säga att det var en utmaning att få ut den där ifrån. Det var också en utmaning att hitta hem eftersom jag inte hade gpsen i bilen och inte hittar så bra inne i stan än... Men det gick.
Idag var det upp tidigt igen för att åka på en heldagsutflykt. Idag åkte vi till Gorges du Verdon. Vi stannade först i en liten by och köpte picnic på deras marknad (baugette, ost, jordgubbar, nötter och frukt). Därefter bar det av till huvudattraktionen - den stora sjön. Väl där hyrde vi en trampbåt och åkte in i klyftan på det underbart turkosa vattnet. Vi solade, hade picnic och chillade på trampbåten en timme innan vi skulle åka vidare. Vi åkte då runt lite i bergen (ganska läskigt med en så stor buss vid de höga stupen) och kollade. Sen åkte vi till en annan by där vi gjorde lite bergsbestigning och åt glass. På vägen hem till Aix stannade vi också vid en lavendelgård, vilket inte var så spännande eftersom det inte är lavendelsäsong nu.
Väl tillbaka i Aix sa jag hej då till de andra svenskarna, åkte och tankade bilen (för fjärde gången!) och körde hem. Jag lyckades leta fram grillspett med kött och potatis till till middag!!! En ordentlig måltid, första gången sen jag kom hit! Nu ikväll har jag legat på rummet, pratat med familjen, varit på internet och ätit marabou - tagit det lugnt. Det har varit en intesiv och bra helg med mycket svenska! Nu laddar jag för vecka 3 av 12 - det blir mest jobb. Jag tror att jag ska åka till St Tropez nästa helg med fami ljen.
Jag har en massa planer för alla helger här - Troppan, Mamma och Pappa kommer, till Cannes när det är filmfestival, Paris en helg, Nice en helg, Kajsa ska komma och hälsa på... Jag kanske kan klara av de här 12 veckorna iaf!

Kommentarer
Postat av: Forums

Thank you for all your emails and help. I have solved my problems with your help and my life is now worth living. I cannot thank you enough for what you have done for me and want the whole world to know how grateful I am for you. Thank you thank you thank you.

2011-06-21 @ 12:40:55
URL: http://forums.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0