Ännu en dag i Aix

Okej, nu är jag så trött så jag måste verkligen gå och sova, och jag orkar inte skriva så mycket. Men denna dag har iaf varit hyfsat bra. Jag började med att väcka barnen, äta frukost med dem, klä på dem och sedan lämna dem på deras sportcenter (de har lov den här veckan) vid 9. Efter det åkte jag hem en snabbis igen, pratade med mamma för femtielfte gången (jag måste ha någon att prata svenska med, och någon som jag kan prata om allting med, tack mamma för att du orkar lyssna på mig) och åt lite mer frukost (en mini-pain au chocolat räcker inte för en sån som mig!). Efter det gav jag mig in till stan där jag hade ett möte på banken vid 11, som tur var hittade jag en parkeringsplats precis i tid. Där startade jag iaf upp ett konto, och löste in min check med lön (jag har ingen aning om hur det här med checkar fungerar! Sätts pengarna in på mitt konto? För jag fick iaf inga pengar med mig!) Dessutom får jag inte kortet för om en vecka...
Iaf så bestämde jag mig för att promenera omkring lite inne i stan. Mitt lokalsinne är inte det bästa och efter att ha vrrat runt ett bra tag satte jag mig på ett café, åt crêpes med nutella, läste min bok och granskade kartan hundra gånger (jag ville vara säker på att jag skulle hitta till skolan lite senare). Jag kom till skolan nästan en timme för tidigt för jag inte orkade gå omkring helt själv längre. Så jag satte mig i datasalen och pratade lite med 2 aupair-tjejer jag träffade där igår. Tyvärr hamnade de inte i samma klass som mig (jag hamnade i bästa gruppen!), men man kan ju kanske ses ändå nångång (fast de är inte så bra på franska och extremt svåra att kommunicera med).
Direkt efter skolan åkte jag hem eftersom min parkering gick ut vid 4, och jag åkte då direkt till barnen där jag satte mig och läste lite i bilen innan de slutade (då helt plötsligt började det spöregna). Kvällen med barnen har varit väldigt jobbig. De prövar alla ens gränser (och det är inte lätt just nu att hålla sig lugn när de är så bråkiga), skriker rakt ut när de inte får som de vill, när de ska duscha, de vägrar borsta tänderna, bråkar om vilken film de ska se, ALLT! Jag spelade iaf junior-monopol med Gaspard drygt en timme vilket gick bra.
Ikväll har jag också fått en brev från den tjejen som jobbade i den här familjen innan mig (jag måste skriva ett långt mail till henne imorn och fråga allt!) och jag har också lyckats komma i kontakt med en kompis kompis som pluggar här i en svensk klass, så jag ska försöka träffa henner någon dag snart.
Imorgon ska jag försöka ta reda på mer om vad jag kan göra här omkring när jag är ledig (jag ska iaf åka på en dagsutflykt nånstans hela dagen på söndag), kanske sporta, sjunga eller något. Kanske åker jag till stan och ett apotek (jag är dödsförkyld vilket jag iofs varit i snart 2 månader), köper lite mat som jag kan överraska familjen med? Aja, vi får se... Jag har ju inte lyckats få ut nån lön än så länge... Nu ska jag sova! Imorn ska jag försöka lägga upp bilder på huset så ni får se hur fint jag bor iaf!

Kommentarer
Postat av: kajsa

Hanna det är helt sjukt att du hamnar i bästa gruppen när du är i Frankrike, hur fan lyckas du? Grymt jobbat! Jag tror att det kommer bli skitbra (om inte annat får du låtsas så att inte jag blir avskräckt från att åka som aupair, för då har jag inga planer ;) ) Vi får väl se om jag kommer ner 1a-maj-helgen ;) Puss!

2010-04-13 @ 23:08:48
URL: http://forthethrill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0