Jag har det sa sjukt bra

Det hander sa otroligt mycket har varje dag sa det ar sjukt! sa mycket nya intryck och saker man lar sig hela tiden, och jag alskar det! Igar var det sports day pa barnhemmet. Vi tog de flesta av barnen och gick ivag till ett sports center dar flickorna fick leka med rockringar och pojkarna spela fotboll. Barnen hade otroligt roligt sa det hade jag med, men det var 40 grader varmt och vi var ute mitt pa en tennisplan utan skugga sa jag var helt slut efter. Tank er ocksa att halla koll pa alla dessa barn pa vagen dit och hem, not easy! Och barnen stoppar allt de hittar pa marken i munnen, typ batterier, sa man maste halla koll pa dem hela tiden.
Pa eftermiddagen foljde jag med nagra andra volontarer till sjukhuset i landets storsta stad. Dar fick vi forpacka donationer i plastpasar som skulle skickas ut till olika care points i the rural areas. (jag ar sa inne i engelskan nu!). Efter det gick vi till barnavdelningen pa sjukhuset och underholl barnen och mammorna med att gora armband, fylla i teckningar, leka med jojos, lasa bocker m.m. Det var ganska sorgligt men det kanns verkligen som man gor skillnad aven om det inte ar varldens grej man gor.
Idag var jag tillbaka pa mitt NCP. Jag hejade pa barnen nar de tavlade mot varandra, jag hjalpte dem att ata och diska m.m. Sen var jag helt plotsligt HELT ensam med alla 80 (jag fick namnlista igar och fick reda pa att de ar 80 och inte 60) barn. De var ganska brea pa att leka sjalvstandigt men de flesta sma kom fram till mig och ville bli upplyfta, kramas, tavla i lopning m.m. Efter ett litet tag satt jag pa marken omringad av 20 ungar som drog i mitt har och forsokte gora frisyrer pa mig i 45 minuter... sen kom andra volontarer och radda mig ;P
Efter det tog vi med ca 10 barn i var minibuss och korde ivag till en pool en bit bort dar barnen fick simma med en riktig simlarare. Jag fick hjalpa dem pa och av med simklader och flipflops och de var sa otroligt sota. Nar vi sen korde tillbaka till NCPt och kom fram dit kom alla 80 barn fram och typ stormade bilen och borjade dansa eftersom vi spelade hog dansmusik pa hog volym i minibussen! Vi hade saa kul!
Efter det akte jag tillbaka till lodgen, gick pa en promenad till supermarketen, och har i eftermiddags planerat for min forsta riktiga lektion som jag ska halla imorgon! Nu ikvall bahr jag varit med de andra engelska volontarerna och vi har atit traditonell swazimat som nagon lokal kvinna kom och lagade till oss. Vi har saa kul tillsammans, och allt ar perfekt!

Vad galler bilderna sa ska jag forsoka ladda upp ett par pa sondag, for fram tills dess ar jag upptagen med fodelsedagsfirande, party och pa lordag blir det en heldag pa fyrhjuling genom swaziland!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0