andra dagen i swaziland

Jag sov faktiskt riktigt bra i taltet inatt eftersom jag knappt sovit de 2 natterna innan och gick upp strax efter 7, for idag skulle vi ha ett infomote med volontararragorerna. Men forst var det frukost - maten ar verkligen acklig, iaf frukosten och lunchen eftersom det bara ar rostmackor som vi inte rostar... Iaf sa kandes det bra med infomotet och jag fick veta var jag ska jobba i 4 veckor, jag ska jobba pa ett care center dar jag ska sjunga och leka med barnen, typ hjalpa dem att ata och sa ska jag ha lektioner typ 1,5 timmar om dan. Det ar over 100 barn som jag ska ha hand om samtidigt och jag ar sa sjukt nervos infor att sta dar framfor dem. Jag pratade med tjejen som jobbat dar i 6 veckor nu innan mig och hon sa att de tydligen kommer vara valdigt kramiga och klangiga, och att personalen dar antagligen kommer utnyttja att jag kommer sjalv fran borjan - sa som sagt, jag ar sjukt nervos. Men nu ska jag iaf aka till Kruger imorn pa safari tills pa sondag - kanns sjukt skont!
Iaf, efter introduktionen idag akte vi till typ en restaurang eller hotellomrade (valdigt fint) dar vi fick info om kruger-resan. Vi fick ocksa kolla pa den fina restaurangen dar de tydligen har liveband som spelar da och da och dar vi antagligen kommer ata nagra ganger, se pa lokalt hantverk osv...
efter det akte vi tillbaka till lodgen dar vi at de ackliga mackorna till lunch. Sen bar det av till huvudstaden Mbabane. Vi tryckte alla in oss i en san har minibuss och akte i en kvart kanske innan vi var framme. Vagarna ar verkligen jattebra och det kandes inte riktigt som att vi var i afrika - det ar verkligen inte som jag kan tanka mig att ni forestaller er afrika har! iaf, i huvudstaden gick vi till en enorm galleria dar de hade bank, kladaffarer, sminkaffarer, allt som finns hemma typ (assa inte hm och sant men det var verkligen utvecklat). vi gick till en supermarket dar jag kopte vatten (daremot kan vi dricka vattnet ur kranen har pa lodgen), och sen gick vi in i en telefonbutik dar jag kopte ett simkort till min mobil eftersom mitt abonnemang inte fungerar har... daremot anvande jag upp alla pengar direkt nar jag kom tillbaka och ringde mamma :P
sen akte vi hem, jag tog en dusch, vi at mat och bara chilla fram tills nu...
Imorgon aker vi till Kruger, och darifran kommer jag inte kunna blogga, sa vi hors nar jag kommer tillbaka!


Kommentarer
Postat av: mamma

Låter som det blir en spännande safariresa. Hoppas att du får se de Big Five. Det blir säkert kul att jobba med barnen.

Kramar

2009-09-08 @ 22:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0