80 barn ar manga barn

Jag har det fortfarande jattebra, och jattekul med de andra volontarerna, men att ta hand om 80 ungar helt sjalv ar inte latt. Igar var forsta dagen jag akte minibussen helt sjalv till Lobamba, och det var forsta dagen jag var helt ensam pa mitt NCP. Det var tufft. Nar de leker springer de i princip bara runt och slar varandra medan andra kommer och vill bli upplyfta hela tiden. Jag hade min forsta riktiga lektion med de aldre igar - de ar mellan 6 och 13 ar i den klassen och sa otroligt olika i niva... plus att de inte forstar instruktioner. Jag alskar allting har och tycker jattemycket om barnen men det skulle vara sa himla mycket enklare om jag hade en person till dar pa centret som alla andra volontarer har... Det kanns okej att gora det har fram till mozambique men ganska tufft att gora det 2 veckor till efter nar de andra aker hem... Men jag antar att jag ar i en tillfallig svacka...
Nu ser jag iaf fram mot helgen! Ikvall ska vi ut och ata pizza och sen ska vi ga till nagon bar och sitta dar hela kvallen. Imorgon ska jag pa en heldagsutflykt och kora fyrhjuling genom Swaziland - ska bli spannande!

Kommentarer
Postat av: mamma

Låter spännande med din utflykt, var rädd om dig.

2009-09-19 @ 09:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0