Varldens basta avstickare!

Jag ar sa otroligt glad att jag akte till Kapstaden, for gud sa roligt jag har haft det har sen jag kom!
I mandags kvall traffade jag Jonas fran Norge som jag larde kanna i Mozambique (han pluggar har) och gick och at middag pa en italiensk restaurang i Obs - en liten ort intill centrum. Nar vi atit gick vi hem till nagra av hans kompisars hus som hade fest, men vi sa bara hej och gick ganska snabbt igen.
Igar var det da dags for fallskarmshoppet! Jag gick upp ganska tidigt och var lite lagom nervos innan jag akte. Sen kom min egna privatchauffor och hamtade mig och korde mig hem till Jonas dar 13 andra ocksa vantade pa att aka ivag och hoppa. Jag och 4 killar klamde in oss i varldens minsta, skruttigaste men sotaste bil och borjade bilresan ut till flygcentret (den blev ocksa ganska spannande, dels pga av utsikten, dels pga att vi akte fel typ hela tiden).
Nar vi kom fram sag vi de pyttesma flygplanen som vi skulle aka upp med och haha da blev det lite nervost igen. Vi fick lite snabb info, och sen var det bara att borja skicka upp folk i luften. De kunde bara skicka upp och hoppa med 2 pers at gangen sa det blev en hel del vantande vid landningsbanan under dagen. Jag och en annan kille fran USA hoppade nast sist. Vi akte upp med flyget, sittande i knat pa vara instruktorer pa golvet intill luckan, till 3000 meters hojd. Utsikten var sa sjukt haftig, med havet under oss, Kapstaden & Table Mountain en bit bort. Nar vi var uppe pa 3 metrs hojd oppnade de luckan, och Jordan den andra killen hoppade forst. Det var mest nervost att se honom hoppa ut, men nar det var min tur hande allt sa snabbt sa man inte hann tanka. Vi foll fritt i 35 sekunder och det var det haftigaste jag nagonsin gjort! En kameraman filmade och tog foton samtidigt sa det kan ni fa se nar jag kommer hem! Efter det falldes fallskarmen ut och allt saktades ner. Vi snurrade runt som jag vet inte vad, och sen var det typ dags att ga ner for landning. Det var latt det basta jag nansin gjort och jag ar sa himla glad att jag gjorde det!
Nar alla hoppat akte vi tillbaka till Jonas hus dar vi hade grillparty/poolparty med en massa av hans universitetskompisar och det var en otroligt rolig kvall! Jag traffade sa manga manniskor och allt var perfekt! Det kanns sa himla kul att kanna nagon har for man far se lite annat an det turistiga Kapstaden vilket har varit awesome!
Nu flyger jag harifran om ett par timmar... Jag vill verkligen inte aka hem till Sverige igen =(  Jag vill bara fortsatta resa! Den har resan har varit det basta jag nagonsin gjort - har gjort sa otroligt mycket haftiga grejer och traffat sa otroligt mycket roliga manniskor. Livet kunde inte vara battre an det ar precis just nu ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0