Mozambique

Jag har inte kunnat skriva pa ett tag nu eftersom internet har funnits har pa stranden i mozambique, jag befinner mig verkligen mitt i ingenstns :P
Iaf, vi akte fran swaziland i sondags, vi korde i 6 timmar i en minibuss utan air condition och det var 40 grader varmt ute, hemskt! Vi sov over utanfor maputo och korde i mandags vidare till inhambane och tofo dar jag ar nu. Det regnade. Inte speciellt kul pa en solsemester men sa var det. Det var ocksa storm sa var val och hajsafari blev installd forst, men vi gjorde det dagen efter och det var den hemskaste upplevelse jag varit med om. Det var sjukt kul forst men vagorna var sa galet hoga, flera flera meter och alla blev sjosjuka. Jag sag iaf en enorm val komma upp precis bredvid mig vilket var coolt! Igar var vi pa utflykt - vi seglade en litet ruckel till segelbat till en o och halsade pa lokalbefolkningen dar och fick ata typsik mat fran mozambique vilket var intressant :P Det var harligt iaf, turkost vatten och sanddynor :D
Jag bor i en stor hydda pa stranden som inte har nagon dorr, nagra fonster eller nanting. Pa natterna har vi sallskap av hundar och katter och fladdermoss som flyger over vara huvuden. Pa morgonen vacks vi av tusen tuppar och en asna, sa jag bor praktiskt taget pa en djurfarm kanns det som.
Pa eftermiddagarna och kvallarna har vi festat sa himla mycket vilket ar sjukt kul! Jag har fatt sa manga nya kompisar, fran en massa olika lander! Det blir en himla rora med alla sprak daremot, jag pratar svenska med en kille fran norge som pratar norska med mig, franska med fransman, spanska med bartendrarna och engelska med alla andra - men jag alskar det!
Det kommer en battre uppdatering nar jag kommer tillbaka till swaziland, nu vet ni iaf lite =)

Kommentarer
Postat av: Elvira

Vi börjar sakna dig mycket här hemma nu!

2009-10-04 @ 19:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0