Manzini

Igar var det sa himla varmt vilket gjorde att kackerlackor borjade krypa fram pa kvallen, och lagom tills vi skulle ga och lagga oss kryllade hela taltet av dem vilket orsakade ganska mycket panik bland oss som bodde dar. Efter mycket fumlande lyckades jag fa upp mitt myggnat lite slarvigt over sangen och vi lyckades doda de flesta av kackerlackorna vilket gjorde att jag kunde somna lugn.
Idag har jag varit pa Lobamba NCP dar vi hade lektion med de aldra barnen som vanligt! Det ar sa skont att vara tva larare nu! Nar vi kom tillbaka planerade vi lektionen for imorgon och sa hej da till Carli som akte hem idag. Nu ar det verkligen bara jag och en tjej till kvar fran forsta gruppen vilket kanns konstigt, men det finns andra manniskor har med... Jag borjar kanna mig fardig med swaziland och ser fram emot kapstaden en massa nu!
Idag akte vi iaf in till Manzini, den storsta staden i swaziland vilket innebar KAOS. Vi kom fram till ett stort torg fullt med combis, och gick till marknaden dar vi sag ut som riktiga turister i folkvimlet sa vi flydde dasrifran ganska snabbt. Vi tog en titt i affarerna pa huvudgatan och at lite pa KFC (typ mcdonalds), innan vi akte tillbaka genomsvettiga i en fullpackad combi igen. Det var forsta och sista gangen jag akte till manzini, mbabane ar battre!

9 dagar kvar i swaziland... om 2 veckor ar jag i sverige igen...


Kommentarer
Postat av: mamma

Låter ju härligt Hanna, med kackerlackor och allt !

Längtar tills du kommer hem nu.

Pussar



2009-10-08 @ 18:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0