Kapstaden

Sa igar akte jag alltsa fran Swaziland. Jag akte fran den minimala flygplatsen vid halv 11 och vadret var inte det basta, regn, dimma och blasigt vilket gjorde det hela lite nervost eftersom planet var minimalt. Men det gick stralande och en timme senare var jag framme i Johannesburg. Lite fundersam over vart jag skulle letade jag mig fram till min incheckningsdisk, sakerhetskontroll och till sist gaten dar jag satt och vanta ett tag innan mitt inrikesflyg till Kapstaden gick. Aven nasta flygresa gick bra. Tanken var att jag skulle bli hamtad pa flygplatsen av det hostel jag bokat in mig pa nar jag ar har i Kapstaden, men nar jag kom ut i ankomsthallen fanns ingen dar med mitt namn. Sa jag vantade ett tag, men nar 45 minuter gatt bestamde jag mig for att ringa hostelet. Tydligen hade de inte registrerat varken min bokning eller airport-pickup. Sa jag fick satta mig och vanta pa att nagon skulle komma och hamta mig. Under tiden fick jag en massa Kapstaden-tips fran nagon gubbe harifran, haha.
Pa vagen in till stan fick jag ocksa hora en massa om staden, och vid halv 7 var jag framme pa Long Street Backpackers - mitt pa partygatan i Kapstaden.
Det var jattemysigt! Jag visades in till mitt rum som jag delar med 2 norska tjejer, dar jag chillade ett par minuter trott efter resan. Sen gick jag ut och at den gratis mat som de serverade igar, pratade med en massa intressanta manniskor och planerade vad jag skulle gora idag.
Sa vad har jag gjort idag? Jag har akt omkring pa en san har city sightseing buss hela dagen. Forst akte jag till Table Mountain som jag akte upp for - helt sjuk utsikt! Kapstaden ar en sa fin stad! Efter det akte jag langs kusten och de dyra kvareteren vid havet, och hoppade av en kortis pa en underbar strand. Sen bar det vidare ner till Waterfront - hamnen dar jag kollade lite i affarerna, en Nelson Mandela-utstallning, at lunch, gick pa marknad och pa ett akvarium dar jag sag hajar och pingviner!
Efter det hoppade jag pa bussen igen och akte genom centrum typ i en timme. Tanken var att jag skulle ga pa district 6 museum men det var stangt nar jag kom dit sa jag akte tillbaka till Long Street dar jag satte mig pa internetcafet dar jag ar nu.
Jag alskar Kapstaden, och jag alskar att resa runt som en backpacker. Jag onskar jag hade nagon mer dag har, men det blir nog bra. Jag vill verkligen bara fortsatta resa jorden runt - inte aka hem.
Imorgon ar det skydiving hela dagen - ska bli spannande och roligt!

Kommentarer
Postat av: Sommer

e fortfarande galet avis! :D Nu mer än nånsin! :P

2009-10-20 @ 00:16:33
URL: http://sommersresor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0