Tears in heaven

För en väldig massa år sen började spela gitarr å nåt år efter det började jag med privatlektioner en gång i veckan å de höll jag på med i en massa år. Jag var riktigt bra en gång i tiden, jag fick till och med stipendium för en konsert jag hade - och då spelade jag Tears in heaven. Sen slutade jag och då gick det ut för och de senaste 2 åren har jag bara kunnat spela första halvan av just Tears in heaven och absolut ingenting annat. Jag provade på att spela lite elgitarr och även lite aukustiskt hos min gamla musiklärare men det gick inte så bra. I höstas började jag däremot försöka lära mig ackord med hjälp av internet och med internet lyckades jag också stämma min gitarr som stått undangömd i ett hörn i 2 år. Nu i vår har jag börjat på en gitarrkurs igen för att lära mig spela lite inför sommarens konfläger, och jag kan väl inte påstå att det gått så bra på lektionerna hittills, men IDAG så bara släppte det och nu spelar jag min kära Tears in Heaven hur bra som helst igen =D
Det har varit en väldigt bra dag i allmänhet; jag gick bara i skolan i 1,5 timme å efter det gick jag och köpte mig ett par mycket fina nya skor och en blus, jag pluggade lite och fick mycket gjort och efter det åkte jag till körskolan. Idag körde jag på motorvägen en massa för första gången och det var jättekul! Jag och Katta har också bokat in oss på Gillingebanan idag! Om 2 veckor ska vi dit och vi kommer nog panika ganska mycket tillsammans men det ser jag fram emot!
Idag blev också vårt nya kök klart, det är riktigt fint =) Nu är det bara resten av huset kvar :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0