This is what I want to do

Jag hade tänkt att jag skulle sätta mig ner nu på sportlovet och gå igenom olika organisationer och resebolag som har olika sorters resor till Afrika. Grejen är att jag har kollat runt så otroligt mycket redan så jag tror att jag har ganska bra koll på utbudet...
Först hade jag tänkt åka med Volontärresor, för det var den enda organisationen jag kände till ungefär, men sen har jag hört att dem inte ska vara så bra. Det var då jag började kolla upp andra organisationer. För drygt en vecka sen var jag på Blueberrys mässa här i Stockholm och jag skrev då upp mig på en intresselista över en äventyrsresa till Tanzania. Några dagar senare fick jag svar från Blueberry och de gav mig även tips på en annan brittisk organisation som har flera olika sorters resor - Global Vision heter dem.
Och efter att ha letat runt lite bland deras olika resor har jag nu hittat den resa jag vill åka på =D
Resan är på 12 veckor och man reser runt i Sydafrika, Swaziland och Mozambique. Man besöker en safaripark som man tältar i tillsammans med andra volontärer och i Mozambique bor man i bungalows på stranden och man får simma med hajar å grejer (Då kanske min äventyrliga sida kan sättas lite på prov också!) och tillsist jobbar man som volontär i Kapstaden. Resan verkar sjukt häftig och rolig och en kombination av allt jag vill göra! Det verkar också som att man reser runt med en grupp vilket är sjukt bra för mig som inte känner nån annan som vill till Afrika. Det verkar också som att man bor tillsammans med andra volontärer istället för att bo i värdfamilj, och det passar också mig väldigt bra eftersom jag har lite av en fobi för att bo i värdfamiljer!
Ni kan ju kolla sidan om ni vill;
http://www.gvi.co.uk/projects/Africa/Swaziland/volunteer-adventure-travel-south-africa-mozabique/home
De har också samma resa fast som är hälften så lång, alltså 6 veckor. Den är lite billigare men det känns som att om man ändå ska åka iväg på en sån resa kan man lägga till några tusenlappar å va borta lite längre. Nu får jag börja leta stipendium!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0