Tänk på barnen i Afrika

Det är namnet på mitt projektarbete, fast det ska ändras så att det blir lite seriösare sen... Iaf så har jag under hösten jobbat väldigt mycket med mitt projektarbete och jag har skrivit nånstans mellan 28-38 sidor som jag nöjt lämnade in till min lärare för en första "granskning". Det är alltså inte lite text jag skrivit! Kommentaren jag fick tillbaka var att jag var tvungen att sammanställa hela den första undersökande delen av mitt projekt så att den blir betydligt kortare. Samtidigt måste jag lägga in fler källor och skriva fler analyser och slutsatser. Jag undrar om hon verkligen läst projektet med tanke på att minst hälften består av just analyser och slutsatser...
Så nu idag har jag försökt sätta mig ner och börja på den här jäkla sammanfattningen, men det tar emot att börja gå igenom allt det jag skrev ganska tidigt i höstas. Det jag ska göra nu är mer än vad jag gjort hittills, och jag som trodde att jag var klar :P
Mitt projektarbete handlar om biståndsarbeten i Afrika. Jag har tagit reda på vilka problem som finns i Liberia, Mozambique och Rwanda. Efter det tog jag reda på hur UNICEF, SIDA och Plan Sverige jobbar i allmänhet och till sist vilka samband som finns mellan de problem länderna har och vad organisationerna gjort för att hjälpa dem.
Efter det gick jag på seminarium på Stockholms Handelskammare där det diskuterades hur man skulle kunna öka handeln mellan Afrika och västvärlden, och senare gjorde jag också en intervju med generalsekreteraren på UNICEF Sverige.
Utifrån alla dessa fakta jag samlat på mig hittills gjorde jag en lista över saker man ska tänka på om man själv vill hjälpa till, och utifrån den listan gjorde jag ett eget biståndsprogram i Senegal. Alltså ett ganska omfattande arbete som jag nu måste ta tag i. Förhoppningsvis kan jag ha lite användning av allt jobb när jag väl kommer till Afrika i höst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0