On my way to FRANKRIKE

Jag har fått jobb! I Frankrike! Åh jag är så himla himla glad! Jag hade fått ett mail om att de var intresserade av att ha mig som au pair innan, men imorse betalade jag in avgiften för att få deras kontaktuppgifter på aupair-world.net och skickade iväg ett mail med en riktig ansökan. Bara en timme senare fick jag svar! De skrev att de aldrig tidigare hade hittat en tjej som passade bättre för dem och att jag verkligen var välkommen till dem i vår =D
Familjen har 2 barn som är tvillingar och 6 år gamla. De bor i en fin villa med pool i centrala Aix en Provence, äger flera inredningsaffärer i hela Frankrike, de reser en del och jag får en egen bil och 90 euro i veckan! Helt perfekt! Som sagt; jag är sjukt glad! Det är inte helt bestämt när jag ska börja, antagligen i januari men senast i mars, beroende på när deras nuvarande au pair åker hem...
Annars har dagen spenderats med att förbereda inför Afrika. Jag har börjat kolla på vad jag ska ha med mig för packning, vädrat sovsäck och myggnät, och varit och shoppat lite nödvändiga saker, det mesta på apoteket :P Tydligen är det helt omöjligt att få tag på handdesinfektionsmedel i hela Sverige, för alla svenskar är så onödigt rädda för svininfluensan, jag som verkligen behöver det :P
Jag gissar på att kvällen blir precis lika slapp som igår, ganska skönt faktiskt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0